reklama

Stolný futbal ako profesionálny šport

Keď sa povie stolný futbal, či kalčeto, každý si predstaví podnik alebo bar, v ktorom si krátite chvíle s partiou ľudí pri tejto stolnej hre. Dnes už aj stolný futbal prešiel veľkým prevratom a z "krčmovej hry" sa stal foosball profesionálnym športom po celom svete. Vyrozprávam Vám svoju cestu k tomuto športu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Plagát - Košický pohár v stolnom futbale
Plagát - Košický pohár v stolnom futbale 

Sám som začal hrať stolný futbal ako mladý chlapec, niekde v istom bare s kamarátmi a verím, že veľa ľudí pozná stolný futbal, vie ako vyzerá a ako sa hraje. Postupne som hrával a hrával, raz za mesiac, potom to bolo každý týždeň až prišiel dnešok, keď chodím hrať pravidelne niekedy aj každý druhý deň.

Najviac ma pobavil môj prvý turnaj. Bol to obyčajný turnaj v jednom košickom podniku a ja som si bol istý, že ho aj s kamarátom vyhráme, veď hráme super, každý kto nás vyzve ho porazíme. No turnaj ma naučil, že sa mám ešte veľa čo učiť. Počas zápasu to nieje len bezhlave strieľanie, je to o podržaní lopty, o taktike a trpezlivosti. Tento turnaj sme skončili na poslednom mieste, no povzbudil ma prístup profi-hráčov, ktorí ma podporili, učili ma nové veci, čo a ako robiť. A to ma namotivovalo nevzdať sa pri prvých prehrách, ale naopak, pokračovať ďalej a zlepšovať sa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Postupne som objavil na internete Foosballovú úniu Slovenska, čo je vlastne nezisková organizácia, ktorá všetky svoje ziskané finančné prostriedky využíva pre rozvoj a podporu tohto športu na Slovensku, organizuje rôzne turnaje, či už malé po mestách, ale taktiež aj turnaje na medzinárodnej úrovni. Táto organizácia funguje od roku 2003. Majú stránku, kde si zistíte všetko o tejto hre, o pravidlách, podľa ktorých sa hrajú turnaje a rôzne iné zaujímavosti. Je tam rebríček hráčov usporiadaný podľa získaných bodov za jednotlivé turnaje a následne podľa tohto rebríčka sú vybratí hráči, ktorí budú reprezentovať Slovensko vo foosballe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V Košiciach zažil foosball tiež veľký "boom", ale časom, keď hráči poodchádzali na školy do iných miest, to tu trošku upadlo a v dnešných časoch je ťažké niečo presadiť, na všetko sú potrebné peniaze a známosti. Preto je tu opäť iniciatíva obnoviť tradíciu Košickej ligy v stolnom futbale a pravidelne organizovať turnaje pre nových hráčov, pre profesionálov, proste ľudí, ktorých spája jeden šport - záľuba. Preto sa únia rozhodla zorganizovať turnaj s názvom - Košický pohár, ktorý sa bude konať 5.5.2012 na Kysúckej 16 v Košiciach a je určený hlavne pre nových hráčov, amatérov ako aj chlapcov aj ženy. A čo sa mi najviac páči je, že na tento turnaj majú štartovné zdarma všetci amatéri do 18 rokov (aj vrátane 18). Stačí už len prísť a dostať sa medzi ľudí, s ktorými si zahráte kvalitné zápasi, miestami sa možno posmejete, naučíte niečo nové. Ja sám sa chystám na tento turnaj a verím, že dopadne lepšie ako môj prvý...

Ladislav Kiraľ

Ladislav Kiraľ

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent vysokej školy v Košiciach so snahou presadenia a rozšírenia športu medzi mladými a zákulisné problémi popri tejto snahe. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu